donderdag 18 augustus 2011

Visagietrip Amsterdam

Gisteren ben ik voor de visagietrip naar Amsterdam gegaan. De bedoeling was om in Amsterdam een fiets te huren, zodat ik mooi kon winkelhoppen. Eenmaal in Amsterdam bleek het er wel heel erg druk en fietsen in zo'n ongeorganiseerde bende leek me geen goed idee. Aangezien ik alle tijd van de wereld had, ben ik maar gewoon gaan lopen en ik zou wel zien waar het schip zou stranden.

Eerst de Heiligeweg voor MAC en Makeup Store. Bij MAC ben ik niet eens binnengeweest, want er was eigenlijk niets wat ik daarvandaan nog had. De Make-up Store is een mooi, klein winkeltje, met wel 1 medewerker aanwezig. Hoop dat dat was omdat het rond lunchtijd was, want anders is het wel erg minimaal. Aangezien ik een oogschaduwliefhebber ben, heb ik vooral de pigmentatie van de kleuren bekeken. Deze was erg goed en het was ook erg mooi op de huid. Mijn idee was om later nog even weer lang te lopen.

Maar goed, eerst door naar Inglot, daar was ik nog het nieuwschierigste naar. De wandeling viel me eigenlijk nog best mee. Het is wel een stukje en op hakken moet je er denk ik maar niet aan beginnen, maar ik had goede platte schoenen aan. Inglot is een mooie 'snoepwinkel'. Ze hebben 3 displaytafels waar je rustig kleurtjes kan testen en naast elkaar kan leggen. Ik ben een half uur kleurtjes gaan testen, natuurlijk vooral oogschaduw. Uiteindelijk heb ik een mooi palletje van 10 gecreeerd. Als je een pallet maakt (kan met verschillende hoeveelheden van 2 tot 20, zijn de kosten 6 euro per kleur (pallet inbegrepen). Voor blushers, 4 kleuren naar keuze 38 euro. De deksel kun je onder het pallet 'klikken' met de 4 magneetjes. Je kunt ook meerdere paletten onder elkaar vastzetten. Heel handig.




Eerst even lekker op een bankje gezeten in het Vondelpark. Het weer was echt heerlijk. Vervolgens toch maar door naar Back Stage aan de Rozengracht. Daar even wat kleine dingetjes gehaald als wimperlijm, poeder, spatels, kleine haarrol, nieuw lippenceel en kleine shader. En natuurlijk nog even lekker rondgekeken. Uiteindelijk had ik niet meer de puf om terug te gaan naar Make-up Store, het was wel mooi geweest. Een volgende keer neem ik die wel weer mee.

In de trein terug ging alles voorspoedig, al lekker spelend met mijn nieuwe pallet, tot we net na Assen opgeschrikt werden door een raar lawaai. Mogelijk heeft de trein iemand op een fiets aangereden. Aangezien het blijkbaar geen nieuws is, hebben we nu nog geen enkel idee wat er nou eigenlijk is gebeurd. Om middernacht waren we dan eindelijk thuis.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten